UP

Статті

Фільтр
  • У рамках кампанії «Виходь на світло» для суб’єктів господарювання Новоселиччини проведено низку превентивних заходів

    У рамках кампанії «Виходь на світло» для суб’єктів  господарювання Новоселиччини  проведено низку превентивних заходів

    Понад півтори тисячі суб’єктів господарювання охопили інформаційними візитами посадовці Управління у рамках інформаційної кампанії «Виходь на світло».

    Днями низку превентивних заходів провів на Новоселиччині інспектор праці Степан Цуркан. Робочі зустрічі та інформаційні візити відбулися до суб’єктів  господарювання сфери торгівлі, надання послуг,  громадського харчування,  тощо.

    Роботодавців та працівників повідомлено про мету та результати кампанії «Виходь на світло», про важливість укладання офіційних трудових відносин, відповідальність за порушення чинного трудового законодавства, а також надано відповіді на численні запитання респондентів щодо останніх змін у трудовому законодавстві. 

    Зокрема, щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану, окремих нюансів укладання  трудових договорів,  дистанційного режиму роботи, особливостей  трудових відносин з нефіксованим робочим часом і таке інше.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Як забезпечувати психосоціальну підтримку на робочому місці в умовах воєнного часу поінформовано фахівців ОМС Вижницької громади

    Як забезпечувати психосоціальну підтримку на робочому місці в умовах воєнного  часу поінформовано фахівців ОМС Вижницької громади

    Низку інформаційних матеріалів з питань психосоціальної підтримки на робочому місці в умовах воєнного та післявоєнного часу опрацьовано за ініціативи інспектора праці Управління Юрія Колодченка під час робочої зустрічі з працівниками центру надання соціальних послуг Вижницької територіальної громади та представниками  Вижницького центру безоплатної вторинної правової допомоги.

    Спілкування з фахівцями органу місцевого самоврядування та центру правової допомоги відбулося днями з метою надання практичних порад та забезпечення у разі потреби  інформаційно-консультативного супроводу.

    Як долати тривогу та стреси в надскладних умовах сьогодення; як забезпечувати надання психологічної допомоги працівникам та роботодавцям; які профілактичні дії слід застосовувати, якщо  знадобиться  не лише психологічна, але й соціальна, чи юридична допомога та що, власне, вважається першою психологічною допомогою на робочому місці – це лише частина тем, обговорена фахівцем Держпраці з учасниками зустрічі.

    Юрій Колодченко також повідомив про можливість отримання відповідної інформаційної допомоги через    новий розділ  “Психосоціальна підтримка на роботі” на порталі Держпраці https://pratsia.in.ua

    Нагадаємо: у розділі можна знайти найсвіжішу і без перебільшення унікальну серію інформаційних матеріалів із питань психосоціальної підтримки на робочому місці в умовах воєнного й післявоєнного часу - «З турботою про себе й кожного».

    Матеріали розроблені за підтримки Проєкту МОП, що фінансується ЄС, у консультації із національними партнерами.


     

  • Завдяки програмі релокації підприємств збережено понад 35 тисяч робочих місць

    Завдяки програмі релокації підприємств збережено понад 35 тисяч робочих місць  

    За програмою релокації з небезпечних регіонів переміщено 772 підприємства, завдяки чому вдалося зберегти понад 35 тисяч робочих місць. Про це повідомила заступниця Міністра економіки України Тетяна Бережна. 

    “На сьогодні за програмою релокації 772 підприємства перевезло свої виробничі потужності в більш безпечні регіони, 605 з них вже відновили роботу на новому місці. Завдяки цьому було збережено понад 35 тисяч робочих місць. Окрім того, роботу на релокованих підприємствах знайшли ще понад 7 тисяч осіб. Ці підприємства продовжують повноцінно працювати, підтримуючи стабільність нашої економіки, та сплачувати податки - загалом за поточний рік ними перераховано до бюджету понад 1,14 млрд грн ЄСВ”, - розповіла Тетяна Бережна. 

    Найбільше підприємств релокувалося до Львівської (28,6%), Закарпатської (17,9%), Чернівецької (12,2%), Івано-Франківської (8,3%), Тернопільської (7,5%) та Хмельницької (7,5%) областей.

    Серед релокованих підприємств, які вже відновили свою діяльність на новому місці, найбільшу частку складають підприємства, що працюють у сфері:

    оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (40,7%); 

    переробної промисловості (30,2 %);

    інформації та телекомунікацій (6,7 %);

    професійної, наукової та технічної діяльності (6,2%);

    будівництва (4,4%).

    До програми релокації може долучитися будь-яке підприємство та отримати пакет державної підтримки.

    Щоб взяти участь в програмі, суб’єкту господарювання необхідно зареєструватись на платформі цифрової взаємодії за посиланням: https://auction.e-tender.ua/#/register


     

     

  • Уряд підтримав законопроект, який регулює правонаступництво у трудових відносинах при зміні власника підприємства

    Уряд підтримав законопроект, який регулює правонаступництво у трудових відносинах при зміні власника підприємства

    Кабінет Міністрів України підтримав проект закону «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах».

    Законопроектом визначається правонаступництво у трудових відносинах, яким є продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника підприємства, установи, організації, їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), зміни власника майна або його частин, що використовуються роботодавцем-фізичною особою у підприємницькій діяльності.

    У разі такого правонаступництва трудові відносини працівників продовжуються із правонаступником.

    Також законопроектом встановлюється обов’язок роботодавця продовжувати дію трудового договору у разі передачі власником бізнесу або його частин іншій особі, а також інформування роботодавцями працівників та їх представників про:

    дату (орієнтовну дату) та причини правонаступництва;

    правові, економічні (технологічні, структурні) та соціальні наслідки правонаступництва або наслідки аналогічного характеру, а також дії, які впливатимуть на трудові права працівників.

    Передбачено, що правонаступник зобов’язаний письмово або в електронній формі надати працівникам та їх представникам зазначену вище інформацію не пізніше ніж за десять робочих днів до початку дій, які впливатимуть на трудові права та інтереси працівників.

    Законопроектом передбачається можливість працівників та їх представників ініціювати консультації з роботодавцем щодо причин прийняття рішення про правонаступництво та його правових, економічних та соціальних наслідків для працівників, а також заходів, які планується запровадити для уникнення цих наслідків чи їх пом’якшення.

    За інформаційним повідомленням сайту Міністерства економіки України

     


     

     

     

  • Нові підходи до роботи за сумісництвом

    Нові підходи до роботи за сумісництвом

    Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2022 року № 1306 скасована постанова від 3 квітня 1993 року № 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій», а розпорядженням № 1047-р цього ж дня скасований наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28 червня 1993 року № 43 «Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій».

    Скасування зазначених документів знімає обмеження щодо тривалості робочого часу на роботі за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій.

    Саме цими документами було визначено, що тривалість роботи за сумісництвом не може бути більшою чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний  день, а загальна тривалість роботи за сумісництвом упродовж місяця не могла перевищувати половини місячної норми робочого часу.

    У той же час, окремим категоріям працівників державного сектору економіки варто пам’ятати про обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

    Більше інформації на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Фахівці Управління надають технічні консультації працівникам місцевих підприємств

    Фахівці Управління надають технічні консультації  працівникам місцевих підприємств

    Днями превентивний захід провів головний державний інспектор відділу нагляду в АПК та СКС Управління Ігор Пантело.

    Відповідну технічну консультацію було надано працівникам ДП «Чернівецький лісгосп». Зокрема, щодо безпечної організації технологічних процесів. Адже їх виконання зараз ускладнюється загальною ситуацією в енергетиці та аварійними відключеннями електропостачання.

    Інспектор Управління зазначив, що всі види робіт мають здійснюватися на належному  технічному обладнання у відповідності до інструкцій та технологічних карт.     

    У ході ділового спілкування наголошено на важливості використання працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці, які повинні відповідати вимогам чинних нормативно-правових актів з питань охорони праці.

    Акцентовано також на неухильному виконанні посадових інструкцій та інструкцій з охорони праці під час виробничої діяльності.

    Як працювати безпечно – на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Інспектори праці активізовують проведення заходів з легалізації зайнятості

    Інспектори праці активізовують проведення заходів у рамках кампанії «Виходь на світло»

    Фахівці Управління Держпраці активізовують проведення заходів у рамках кампанії «Виходь на світло», що триває в регіоні п’ятий місяць поспіль.

    Превентивною роботою охоплені суб’єкти господарювання найбільш ризикованих галузей із залученням неофіційної праці. Серед них - сфери торгівлі, надання різноманітних послуг, громадського харчування, готельного бізнесу,агропромислового комплексу, тощо.

    Неприпустимість допуску до роботи без оформлення належним чином трудових відносин – основні тези зустрічей інспекторів праці з роботодавцями.

    Станом на завершення другої декади листопада 2022 року, у рамках кампанії «Виходь на світло» фахівці Держпраці провели інформаційні відвідування 1 568 суб’єктів господарювання, організували   255 масових заходів.

     За результатами інформаційної роботи фахівців територіального органу Держпраці, роботодавці Буковини уклали трудові відносини з понад 2 626 працівниками.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Схвалено законопроект щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держслужбовців на основі класифікації посад

    Схвалено  законопроект щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці держслужбовців на основі класифікації посад 

    На черговому засіданні Уряд схвалив проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про державну службу” щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад».

    «Законопроект розроблено з метою запровадження прозорої системи оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, посилення ролі посадового окладу, припинення практики виплат надмірних необґрунтованих надбавок, запровадження дієвого механізму оптимізації граничної чисельності працівників державних органів, впровадження системи грейдів», - розповів Міністр Кабінету Міністрів України Олег Немчінов.

    Основними новелами законопроекту є:

    - запровадження прозорої системи оплати праці на основі класифікації посад. Так, оплата праці державного службовця має враховувати кваліфікацію та досвід, важливість і складність роботи на посаді, ступінь відповідальності, а також результативність, ефективність та якість виконання посадових обов’язків.

    - чітке розмежування заробітної плати на основну та додаткову.

    Основна частина має складати не менше 70% на індивідуальному рівні (фіксована виплата та основна винагорода). Сюди відносяться: надбавка за вислугу років, надбавка за ранг, допомога до щорічної відпустки. Оклад, тобто грейд, визначаються на основі класифікації посад державної служби згідно з Каталогом типових посад.

    Додаткова частина має складати не більше 30% на індивідуальному рівні (залежить від особистого внеску в загальний результат роботи органу). Сюди відноситься премія місячна або квартальна, премія за результатами оцінювання, компенсації за додаткове навантаження та за вакантною посадою.

    - обмеження стимулюючих виплат. Премія за результатами щорічного оцінювання не може перевищувати розміру посадового окладу. Місячна премія державного службовця не може перевищувати 30%, а квартальна - 90% розміру його посадового окладу.

    - встановлення максимального розміру надбавки за вислугу років на рівні 30% від підвищеного посадового окладу.

    Згідно з положеннями законопроекту запровадження нової системи оплати праці державних службовців передбачається з 1 січня 2024 року, крім державних службовців державних органів, діяльність яких регулюється спеціальними законами, для яких передбачається запровадження нової системи оплати праці з 1 січня 2025 року, а до того часу вони повинні будуть привести положення спеціальних законів у відповідність до положень Закону України «Про державну службу» в частині, що стосується оплати праці державних службовців.

    За інформаційними матеріалами порталу Кабінету Міністрів України


     

  • З посадовцями органів місцевого самоврядування Буковини обговорено організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

    З посадовцями органів місцевого самоврядування Буковини обговорено  організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

    Поінформованість про актуальні  новації у трудовому законодавстві, пов’язані із дією воєнного стану  та необхідність укладання трудових відносин - основні теми, що обговорювалися під час онлайн - семінару  з посадовцями територіальних громад Буковини, до участі у якому було запрошено фахівців територіального органу Держпраці.

    Так, участь у форумі взяла заступниця начальника Управління Галина Кушнір.

    Посадовець  роз’яснила учасникам зустрічі, як має відбуватися оптимізація трудових відносин в умовах воєнного стану. Детально поінформувала про зміни, закріплені у Законі України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».  Наголосила на тому, як саме інспектори праці здійснюють наразі  заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю суб’єктами господарювання.

    Окремо заступник начальника Управління акцентувала на результатах інформаційних кампаній,  які  нині впроваджується Держпраці, зокрема, на результатах спільної роботи з реалізації заходів кампанії «Виходь на світло».

    «Нагадаю, що суттєве зменшення неофіційної праці в регіоні - основна стратегічна мета цієї інформаційної компанії. А це можливо лише за умови максимальної поінформованості роботодавців та працівників щодо небезпек неофіційної праці для них самих та для країни загалом, адже економіка держави знекровлена через віроломну війну, розв’язану російським агресором», - підкреслила у виступі Галина Кушнір.

    Учасникам зустрічі повідомлено, що у рамках заходів кампанії «Виходь на світло» інспектори праці провели інформаційні відвідування понад півтори  тисячі суб’єктів господарювання, організували  понад 250 масових заходів.  За результатами інформаційної роботи фахівців територіального органу Держпраці, роботодавці Буковини уклали трудові відносини з понад 2 600 працівників.

    У ході форуму представниця Держпраці відповіла на численні запитання представників територіальних громад регіону.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Увага! Держпраці започатковано роботу нового розділу - “Психосоціальна підтримка на роботі”

    Увага! Держпраці започатковано роботу нового розділу - “Психосоціальна підтримка на роботі”

    Нагадуємо: нещодавно Державна служба України з питань праці запустила новий розділ “Психосоціальна підтримка на роботі” на своєму порталі https://pratsia.in.ua

    У розділі можна знайти найсвіжішу і без перебільшення унікальну серію інформаційних матеріалів із питань психосоціальної підтримки на робочому місці в умовах воєнного й післявоєнного часу - «З турботою про себе й кожного».

    Серед тем: як лідерам підприємств забезпечити психосоціальну підтримку працівників?

    Чому потрібні відповідні політика і програма на робочому місці та як їх розробити?

    Що робити, якщо охоплює паніка, страх чи тривога? І як при цьому продуктивно працювати та ще й допомагати своїй громаді?

    Куди звернутися або направити по психологічну допомогу?

    Важливо знати працівникам, лідерам підприємств, представникам профспілок, інспекторам праці!

    Матеріали розроблені за підтримки Проєкту МОП, що фінансується ЄС, у консультації із національними партнерами.


     

  • На підприємствах України від бойових дій постраждали 728 працівників

    На підприємствах України від бойових дій постраждали 728 працівників

     

    З початку війни на підприємствах України зафіксовано 728 постраждалих внаслідок бойових дій працівників (+26 за останній тиждень).

    З них під час виконання трудових обов’язків через збройну агресію росії загинуло 214 українців.

    Найбільша кількість потерпілих серед працівників підприємств, зареєстрованих:

    у Києві – 148 постраждалих, 39 з яких травмовані смертельно;

    у Дніпропетровській області – 94 постраждалих, 32 смертельно;

    Миколаївській області – 76 постраждалих, 28 смертельно;

    Харківській області – 74 постраждалих, 15 смертельно;

    Донецькій області – 63 постраждалих, 11 смертельно;

    Запорізькій області – 52 постраждалих, 10 смертельно;

    Вінницькій області – 40 постраждалих, 12 смертельно;

    Чернігівській області – 28 постраждалих, 8 смертельно;

    Сумській області – 27 постраждалих, 12 смертельно;

    Кіровоградській області – 23 постраждалих, 11 смертельно;

    а також у Київській області – 22 постраждалих, 11 смертельно.

    Про це повідомляють у Фонді соціального страхування України.

     

     

  • 21 листопада - День Гідності та Свободи!

    21 листопада - День Гідності та Свободи! 

    Від початку заснування Дня Гідності та Свободи у 2014 році українці відзначають цю дату в умовах війни.

    Тоді бойові дії йшли на сході, саме там українська армія захищала нашу незалежність та гідність, яку відстоювали на Майданах люди.

    У лютому цього року полем битви за свободу нації стала вся Україна.

    Проте українці вже знали справжню ціну свободи, її показала Революція Гідності. Вона навчила наше покоління боротися, дала наснагу наступним героям цієї війни.

    Сьогодні ми вшановуємо громадянський подвиг, патріотизм та мужність людей, які виступили тоді на захист демократичних цінностей нашої держави.

    Революція Гідності – це перший переможний бій цієї війни. Вистояли Майдан – переможемо у війні!


     

  • Вихованцям ліцею - про безпеку праці на залізничному транспорті

    Вихованцям ліцею - про безпеку праці на залізничному транспорті

    Фахівці відділу нагляду в АПК та СКС Управління провели зустріч з учнями Чернівецького професійного ліцею залізничного транспорту.

    Під час спілкування з вихованцями ліцею фахівці Держпраці детально роз’яснили вимоги до безпеки праці на залізничному транспорті.

    Відповідаючи на запитання слухачів, зазначили, у який саме спосіб має бути забезпечено виробничий процес, детально акцентували на тому, як діяти у разі виявлення небезпеки, зокрема, вибухонебезпечних матеріалів.

    Розповіли про особливості  працевлаштування молодих працівників, їхні трудові та соціальні права. Окремо наголошено  на необхідності офіційного працевлаштування, а також на відповідальності сторін у разі відсутності легальних трудових відносин між роботодавцем і працівником.

    Студентів ознайомленоз інформаційними ресурсами Управління, де кожен користувач може знайти необхідні для нього роз’яснення - сайтом, телеграм-каналом та офіційною сторінкою відомства у мережі ФБ .


     

  • Новації у трудовому законодавстві та необхідність укладання трудових відносин - основні теми превентивних заходів, організованих фахівцями Управління

    Новації у трудовому законодавстві та необхідність укладання трудових відносин - основні теми превентивних заходів, організованих інспекторами праці

    Майже 400 семінарів, нарад, круглих столів, робочих зустрічей з питань трудового законодавства та з питань не задекларованої праці провели фахівці Управління у нинішньому, 2022, році.

    Превентивні заходи відбувалися у рамках кількох інформаційних  кампаній, зокрема кампанії, націленої на протидію торгівлі людьми, кампаній «Україна працює», «Виходь на світло», а також консультаційної допомоги релокованим підприємствам.

    Щодо останніх, то інформаційними заходами Держпраці було охоплено майже півсотні суб’єктів господарювання релокованого бізнесу.

    Поінформованість про новації у трудовому законодавстві та необхідність укладання трудових відносин - основні теми, що розглядалися під час  превентивних заходів, організованих та проведених Управлінням.

    Так. лише у рамках заходів кампанії «Виходь на світло» інспектори праці провели інформаційні відвідування понад півтори  тисячі суб’єктів господарювання, організували  понад 250 масових заходів.

    За результатами інформаційної роботи фахівців територіального органу Держпраці, роботодавці Буковини уклали трудові відносини з понад 2 580 працівниками.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

     

  • Працює Телеграм-канал Управління: закликаємо долучатися

    Працює Телеграм-канал Управління: закликаємо долучатися

    Закликаємо користувачів сайту Управління Держпраці долучатися до числа  підписників нашого Телеграм-каналу.

    На ресурсі оперативно та якісно подається інформація щодо актуальних змін у трудовому законодавстві, законодавстві про безпеку та гігієну праці; інформуємо про діяльність Управління; надаємо різнопланову цікаву та корисну інформацію для роботодавців та працівників.

    Телеграм-канал Управління є також засобом комунікації, куди заявники можуть спрямувати свої запитання у разі необхідності отримання ними консультації чи інформаційної допомоги.

    Підписуйтеся:   https://t.me/cv_dsp


     

  • Оновлено ресурс для шукачів роботи та роботодавців - «Єдиний портал вакансій»

    Оновлено ресурс для шукачів роботи та роботодавців - «Єдиний портал вакансій»

    Оновлений ресурс для шукачів роботи та роботодавців «Єдиний портал вакансій» (https://jobportal.dcz.gov.ua), з вдосконаленим алгоритмом пошуку роботи за професією.

    Цей портал доступний для всіх шукачів роботи та відкриває широкі можливості швидкого пошуку актуальних вакансій.

    Порталом можна користуватись з будь-якого мобільного пристрою, а інформацію про роботу знайти відповідно до регіону, галузі та очікуваного рівня зарплати.

    Завдяки спільним зусиллям Міністерства економіки України, Державної служби зайнятості та провідних українських сайтів з пошуку роботи (Work.ua, robota.ua, novarobota.ua, PidBir, grc.ua - сайт з пошуку роботи, ua.Jooble.org) десятки тисяч робочих місць доступні для кожного.

    Єдина база даних оновлюється в режимі реального часу.

    У Чернівецькому обласному центрі зайнятості радять потенційним шукачам роботи  відвідати портал і скористатися додатковим шансом знайти роботу.

    У разі виникнення запитань фахівці служби зайнятості оперативно допоможуть у Telegram-каналі онлайн-підтримки https://t.me/+Ywd0Jm4NytkzNDcy або за телефоном (0372) 52 23 73.


     

  • Упродовж року фахівці територіальних органів Держпраці провели 736 тематичних тренінгів

    Упродовж року посадові особи територіальних органів Держпраці провели 736 тематичних тренінгів

    За ініціативи Держпраці України у нинішньому році започатковано проведення у суб’єктів господарювання тематичних тренінгів з імітацією реальних дій на робочих місцях.

    Метою заходів є набуття практичних навичок безпосередніми виконавцями найбільш травмонебезпечних видів робіт.

    Так. найактуальнішими темами тренінгів є:

    роботи в замкнутому просторі;  роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В; роботи на висоті;  вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; газонебезпечні роботи; лісосічні роботи, трелювання тощо.

    До проведення заходів долучилась і Федерація роботодавців України, яка активно сприяє запровадженню на підприємствах нових інструментів з профілактики виробничого травматизму.

    Довідково:  у 2022 році фахівці Управління Держпраці організували та провели на підприємствах області 6 тематичних тренінгів. Заходи відбулися на підприємствах житлово-комунального та водоканалізаційного господарства, енергетичної та газової сфери, у лісовому господарстві, у закладах охорони здоровя.    

    Як працювати безпечно – на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Вихованців лісового коледжу попереджено про ризики неофіційних трудових відносин та примусової праці

    Вихованців лісового коледжу попереджено про ризики неофіційних трудових відносин та примусової праці

    Превентивний інформаційний захід  проведено днями у Сторожинецькому лісовому фаховому коледжі головним державним інспектором Управління Ігорем Пантело.

    Фахівець територіального органу Держпраці організував зустріч із викладацьким колективом та студентами старшого курсу навчального закладу з метою інформування  про ризики неофіційних трудових відносин та примусової праці.

    Оскільки основними слухачами на зустрічі були студенти, які вже в наступному році стануть випускниками, а отже, потенційними шукачами роботи, то посадовець Управління, найперше, надав практичні поради, як уберегти себе від недобросовісних роботодавців та знайти легальну роботу.

    Ігор Пантело наголосив на перевагах офіційних трудових відносин та детально акцентував на ознаках, що можуть свідчити про те, що праця використовується неофіційно, або ж є примусовою.

    «Необхідно звертати увагу на особливості пропонованої роботи, наявність укладання  трудових договорів, режим робочого часу, умови оплати праці.  Не варто погоджуватися на роботу, якщо працедавець не надає повної інформації та не декларує з вами трудові відносини. Це створює ризик потрапляння до трудового рабства», - підкреслив під час відповідей на запитання слухачів Ігор Пантело.

    Посадовець також розповів про інформаційні портали, де можна знайти легальну роботу, у тому числі, й за кордоном, зокрема про можливість реєстрації на платформі  EU Talent Pool. Нещодавно Держпраці оприлюднила інформацію, що профіль є  доступним для понад 4 тис. роботодавців, національних державних служб зайнятості та приватних агентств із працевлаштування в державах-членах ЄС.


     

  • З початку війни на підприємствах України постраждали 692 працівники

    З початку війни на підприємствах України постраждали 692 працівники

    З початку війни на підприємствах України зафіксовано 692 постраждалих внаслідок бойових дій працівників. За останній тиждень зафіксовано 9  постраждалих.

    Найбільша кількість потерпілих серед працівників підприємств, зареєстрованих у Києві, у Дніпропетровській, Миколаївській, Донецькій,  Харківській, Запорізькій, Вінницькій областях.

    Значну кількість потерпілих фіксують у Чернігівській, Сумській, Кіровоградській,  Київській областях. Про це повідомляють у Фонді соціального страхування України.

    Щодо кожного випадку поранень або смерті українських працівників внаслідок російського вторгнення організовується робота комісій зі спеціального розслідування.

    Працівники, постраждалі під час роботи внаслідок бойових дій, забезпечуються страховими виплатами і медико-соціальними послугами. Потерпілі зі стійкою втратою працездатності упродовж усього життя або до повного відновлення здоров’я крім одноразових допомог також забезпечуються щомісячними страховими виплатами, які у повному обсязі компенсують їм втрачений заробіток відповідно до ступеня втрати працездатності. Також одноразові грошові допомоги і щомісячні страхові виплати призначаються для членів сімей загиблих працівників, повідомляють у ФССУ.

     


     

     

     

  • У територіальних громадах Путильщини проведено інформаційні заходи

    У територіальних громадах Путильщини проведено інформаційні заходи

    Робочу зустріч з роботодавцями  та профільними  фахівцями Усть-Путильської територіальної громади організувала та провела інспектор праці Управління Параска Митрофан.

    Оскільки заходи відбуваються у рамках інформаційної кампанії «Виходь на світло!», тому ключове питання таких зустрічей - важливість укладання трудових відносин.

    Інспектор праці  зазначила на основних перевагах легального працевлаштування, наголосивши що вони є запорукою дотримання трудових та соціальних прав працівників, а саме: гідних та безпечних умов праці; дотримання режиму робочого часу; регулярної виплати заробітної плати, належних виплат лікарняних, відпускних і таке інше.

    «Не варто забувати про те, що  саме задекларована праця і сплачені за кожного оформленого працівника податки є особливо важливим внеском в економіку держави. І сьогодні це важливо так, як ніколи» - підкреслила на зустрічі представниця територіального органу Держпраці..

    Параска Митрофан надала також фахову консультацію щодо актуальних  змін у трудовому законодавстві під час дії воєнного стану.  Водночас вчергове акцентувала присутнім на можливості отримання  консультаційної допомоги з інформаційних ресурсів Держпраці, зокрема, порталу https://pratsia.in.ua


     

  • Держпраці запустила новий розділ “Психосоціальна підтримка на роботі”

    Держпраці запустила новий розділ “Психосоціальна підтримка на роботі”

    Держпраці запустила новий розділ “Психосоціальна підтримка на роботі” на своєму порталі https://pratsia.in.ua

    Вперше публікуємо найсвіжішу і без перебільшення унікальну серію інформаційних матеріалів із питань психосоціальної підтримки на робочому місці в умовах воєнного й післявоєнного часу - «З турботою про себе й кожного».

    Ви дізнаєтеся:

    Як лідерам підприємств забезпечити психосоціальну підтримку працівників?

    Чому потрібні відповідні політика і програма на робочому місці та як їх розробити?

    Що робити, якщо охоплює паніка, страх чи тривога? І як при цьому продуктивно працювати та ще й допомагати своїй громаді?

    Куди звернутися або направити по психологічну допомогу?

    Важливо знати працівникам, лідерам підприємств, представникам профспілок, інспекторам праці!

    Матеріали розроблені за підтримки Проєкту МОП, що фінансується ЄС, у консультації із національними партнерами.


     

  • Утворено комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком

    Утворено комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком 

    Відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві,  в Управлінні Держпраці у Чернівецькій області утворено комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку зі смертельним наслідком, в якому загинув підсобний працівник підприємства складського господарства.

    Нещасний випадок мав місце 8 листопада. Працівник 2004 року народження отримав смертельну травму під час розвантажувально-навантажувальних робіт на залізничному транспорті.

    Комісія зі спеціального розслідування має встановити остаточні обставини та причини нещасного випадку зі смертельним наслідком.

    Довідково: за 10 місяців 2022  року  на підприємствах, в установах, організаціях Буковини зафіксовано 32 нещасні  випадки, 5 з яких - зі смертельними наслідками.

    Нещасні випадки зі смертельними наслідками мали місце  на підприємствах пошти та зв’язку,   нафтохімічної та газової промисловості, соціально-культурної сфери, будівельної галузі.

    Випадки загального виробничого травматизму задокументовано у соціально-культурній сфері, харчовій промисловості, на автомобільному транспорті, у галузях легкої та  газової  промисловості, енергетиці, на підприємстві лісового господарства,  у машинобудуванні та торгівлі.       


     

     

  • Заявникам надано консультаційну допомогу з питань пільгового пенсійного забезпечення

    Фахівці Держпраці надали заявникам консультаційну допомогу 

    Фахівці сектору з питань експертизи умов праці Управління Володимир Морозевич та Василь Сагалюк  надали заявникам низку консультацій.  Працівникам, котрі звернулися за консультаційною допомогою надано ґрунтовні роз’яснення щодо пільгового пенсійного забезпечення.

    Водночас фахівці поінформували громадян про зміни у трудовому законодавстві на час дії воєнного стану. Відповіли на уточнюючі запитання заявників.

    Консультаційну допомогу надано оперативно та якісно. Оперативність в отриманні необхідної інформаційної допомоги - основна мета діяльності консультаційних сервісів Держпраці.

    Загалом з початку року  працівники профільних відділів територіального органу Держпраці надали громадянам 15 081  консультацію.

    Із них:  7 433 - з питань дотримання законодавства про працю; 5 702  - з питань безпеки та гігієни праці; 1 946 - з питань ринкового нагляду та надання адміністративних послуг.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Керівників підприємств Чернівецької громади, де зафіксовано заборгованість по заробітній платі, попереджено про відповідальність

    Керівників підприємств Чернівецької громади, де зафіксовано заборгованість по заробітній платі, попереджено про відповідальність

    Заступниця начальника Управління Держпраці Галина Кушнір днями взяла участь у засіданні комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, своєчасної виплати пенсій та інших соціальних виплат Чернівецької міської ради.

    Ключове питанням роботи комісії -  заборгованість по заробітній платі на окремих підприємствах Чернівецької територіальної громади.  

    До участі у засіданні було запрошено представників  4 підприємств, де, власне, зафіксовано невиплату заробітної плати. Така заборгованість виникла, зокрема, на  підприємстві медичної галузі,  на підприємстві з надання рекламних послуг, у будівельній компанії та у товаристві з обмеженою відповідальністю, яке спеціалізується на здачі в оренду та експлуатацію нерухомого майна та роздрібній торгівлі.

    Відповідальних осіб підприємств-боржників  зобов’язано вжити вичерпних заходів задля погашення заборгованості перед працівниками. До завершення листопада їх зобов’язано поінформувати комісію  про результати роботи.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на  інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

     

  • Найбільша кількість звернень до Управління - з питань трудового законодавства

    Найбільша кількість звернень до Управління -  з питань трудового законодавства

    З початку року до Управління Держпраці  надійшло 137 звернень громадян. Загалом  132- з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів,  5  -  з питань безпеки праці.

    Так, з Урядової гарячої лінії надійшло  25звернень, особисто громадянами надано 31 звернення, отримано від громадян поштою - 36, від  установ та організацій - 45 звернень.

    Також за звітний період до Управління надійшло 20 запитів на інформацію та 13 звернень від юридичних осіб. Відповіді на них надано у встановлені законодавством терміни.

    Найчастіше у зверненнях громадянами порушувалися питання недотримання трудового законодавства у частині невиплати заборгованої заробітної плати, невиплати розрахункових коштів при звільненні, правомірності укладання трудових угод, незаконного звільнення з роботи,  надання відпусток без збереження заробітної плати, щодо гарантій військовозобов’язаних, особливостей трудових відносин в умовах воєнного стану, тощо.

    Детально про зміни  у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на  інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • В ЄС запустили сервіс з пошуку роботи для українців

    В ЄС запустили сервіс з пошуку роботи для українців

    Європейська Комісія представила новий онлайн інструмент, що допоможе українцям, які втекли від війни, знайти роботу в ЄС – пілотний Фонд талантів ЄС: EU Talent Pool pilotinitiative.

    Особи, які перебувають під тимчасовим захистом або мають право працювати відповідно до іншого належного захисту, передбаченого національним законодавством у державі-члені ЄС, можуть зареєструватися на онлайн платформі EU Talent Pool та завантажити своє резюме. Такий профіль стане доступним для понад 4 тис. роботодавців, національних державних служб зайнятості та приватних агентств із працевлаштування в державах-членах ЄС.

    EURES доступний англійською, українською й російською мовами. Є зручним та безпечним інструментом для пошуку роботи, що унеможливлює шахрайство при працевлаштуванні.

    Офіс Віце-премʼєр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції разом з Представництвом України при ЄС підготували інформаційну довідку щодо проекту Фонду талантів ЄС.

    Завантажити 


     

  • Виробничий травматизм на Буковині за 10 місяців 2022 року

    Виробничий травматизм на Буковині за 10 місяців 2022 року

    Управління Держпраці у Чернівецькій області інформує: у жовтні   на підприємствах регіону зафіксовано 4 нещасні  випадки виробничого травматизму, один із яких - зі смертельним наслідком, що  мав місце на підприємстві будівельної галузі.   

    Нещасні випадки загального виробничого травматизму трапилися на підприємствах лісового господарства та соціально-культурної сфери.

    З початку року  на підприємствах, в установах, організаціях Буковини зафіксовано 32 нещасні випадки, 5 з яких - зі смертельними наслідками.

    Нещасні випадки зі смертельними наслідками мали місце  на підприємствах пошти та зв’язку,   нафтохімічної та газової промисловості, соціально-культурної сфери, будівельної галузі.

    Випадки загального виробничого травматизму задокументовано у соціально-культурній сфері, харчовій промисловості, на автомобільному транспорті, у галузях легкої та  газової  промисловості, енергетиці, на підприємстві лісового господарства,  у машинобудуванні,  торгівлі.       

    Актуальна інформація, як працювати безпечно,  -  на порталі Держпраці:  https://pratsia.in.ua


     

     

     

     

  • Запрошуємо на вебінар “Умови праці та навчання з питань охорони праці в умовах воєнного стану”

    Запрошуємо на вебінар “Умови праці та навчання з питань охорони праці в умовах воєнного стану”

    З метою поширення інформації та формування спільного розуміння вимог законодавства, Державна служба України з питань праці продовжує цикл безкоштовних вебінарів для всіх бажаючих, кого цікавлять теми трудових відносин, здоров’я і безпеки на роботі.

    Черговий захід відбудеться 11 листопада на тему: «Умови праці та навчання з питань охорони праці в умовах воєнного стану».

    Під час вебінару:
    ви отримаєте практичні поради щодо організації навчання з питань охорони праці та перевірки знань в умовах воєнного стану,
    дізнаєтеся про зміни у законодавстві, що відбулися останнього часу,

    отримаєте відповіді на актуальні запитання.

    Запрошуємо до участі всіх бажаючих, незалежно від роду занять та трудового статусу.

    Кожен учасник знайде у вебінарі те, що зацікавить саме його.

    Чекаємо на зустріч з вами онлайн 11 листопада об 11 годині на платформі ZOOM за посиланням: http://surl.li/dpmva.

    Буде цікаво та корисно!


     

  • Держпраці продовжує інформувати працівників та роботодавців

    Держпраці продовжує інформувати працівників та роботодавців

     

    Держпраці продовжує інформувати та консультувати працівників і роботодавців щодо вимог законодавства про працю та охорону праці в умовах воєнного стану. Вже понад 320 тисяч людей скористалися сервісом онлайн консультування «інтерактивний інспектор». Тривають інформаційні кампанії щодо протидії незадекларованій праці та торгівлі людьми з метою трудової експлуатації. Інспекторами праці проведено майже 125 тисяч інформаційних відвідувань роботодавців.

    Центром інформаційної роботи Держпраці є інформпортал https://pratsia.in.ua. Майже 50 тисяч користувачів вже ознайомилися із його можливостями.  

    Наразі портал став ще більш інформативним та сучасним. Він не лише змінив дизайн, а і доповнений новою рубрикою «Виходь на світло. Як декларувати працю?». У цій рубриці кожен може отримати інформацію про процедури оформлення трудових відносин в умовах воєнного стану. В подальшому кількість рубрик та охоплених напрямів зростатиме для зручності користувачів.

    Як і раніше, за допомогою порталу легко знайти контакти сервісу онлайн консультування «інтерактивний інспектор», відповіді на найпоширеніші питання з питань охорони праці та трудових відносин, дізнатися про безпечну організацію робіт та як уберегти себе і близьких від ризиків примусової праці.

    Більше інформації на https://pratsia.in.ua


     

  • Фахівці Управління надали консультативну допомогу медичному закладу щодо експлуатації кисневого обладнання

    Фахівці Управління надали консультативну допомогу медичному закладу щодо експлуатації кисневого обладнання 

    Грунтовну консультаційну допомогу представникам  медичного закладу надали фахівці відділу нагляду в АПК та СКС Управління.

    Відповідальні особи КНП «Міська поліклініка №1» Чернівців звернулися до територіального органу Держпраці за методичною допомогою щодо  питань належної  експлуатації кисневого обладнання та зберігання балонів з киснем.

    Фахівцям медичної установи наголошено на необхідності отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (саме такими є зберігання балонів із киснем), що ж до  експлуатації  балонів з киснем, то необхідно подати декларацію  відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань безпеки праці.

    Акцентовано також на тому, що у закладі охорони здоров’я, що експлуатує, зберігає, транспортує  кисневі балони  чи кисневі трубопроводи, повинні розробити відповідні інструкції з охорони праці з урахуванням конкретних умов безпеки їх експлуатації та зберігання.

    Окремо наголошено на вимогах до обслуговуючого персоналу, зокрема, на проходженні навчання та перевірки знань з питань охорони праці, веденні відповідної документації, тощо. Підкреслено, що  працівники, які не пройшли таку перевірку знань,  не можуть бути допущені до самостійної роботи та експлуатації обладнання.   

    Загальні рекомендації. як убезпечити виробничий процес на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Роз’яснення Держпраці щодо окремих питань укладання трудових відносин з нефіксованим робочим часом

    Розяснення Держпраці щодо окремих питань укладання трудових відносин з нефіксованим робочим часом

    Чи може працівник, який уклав трудовий договір з нефіксованим робочим часом працювати на іншій роботі?

    Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

    Відповідно до норм статті 21-1 КЗпП роботодавець не може забороняти або перешкоджати працівникові, що виконує роботу на підставі трудового договору з нефіксованим робочим часом, виконувати роботу за іншими трудовими договорами.

    Таким чином, у трудовому договорі з нефіксованим робочим часом забороняється встановлювати умову щодо заборони працівникові виконувати роботу за іншими трудовими договорами.

    Чи може застосовуватися спрощений режим регулювання трудових відносин для працівників бюджетних установ?

    Спрощений режим регулювання трудових відносин не поширюються на трудові відносини, що виникають між працівниками та роботодавцями, які є юридичними особами публічного права.

    Які умови припинення трудових відносин при спрощеному режимі їх регулювання?

    У разі застосування спрощеного режиму регулювання трудових відносин, за взаємною згодою  роботодавця і працівника, у трудовому договорі можуть визначатися додаткові права, обов’язки і відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення та організації праці, умови припинення або дострокового розірвання договору.

    Таким чином, трудові відносини при спрощеному режимі регулювання трудових відносин можуть бути припинені або розірвані на підставі статей 36, 38, 39, 40, 41 Кодексу законів про працю України або на умовах, передбачених у трудовому договорі.

    Чи може роботодавець укласти трудові відносини з нефіксованим робочим часом з  усіма працівниками на підприємстві?

    Ні, кількість трудових договорів з нефіксованим робочим часом у одного роботодавця не може перевищувати 10 відсотків загальної кількості трудових договорів, стороною яких є цей роботодавець.

    Роботодавець, у якого працює менше ніж 10 працівників, може укладати не більше одного трудового договору з нефіксованим робочим часом.

    Чи оплачується надурочна робота працівнику з нефіксованим робочим часом?

    У разі перевищення нормальної тривалості робочого часу (40 годин на тиждень) оплата відбувається в порядку, передбаченому статтею 106 КЗпП України (в подвійному розмірі годинної ставки за кожну годину роботи у надурочний час).

    Якщо робота виконується поза межами базових днів та годин, але загальний час роботи працівника не перевищує визначеної договором нормальної тривалості робочого часу, така робота має бути оплачена у розмірі, визначеному у трудовому договорі.

    Детально про зміни у трудових відносинах під час воєнного стану на сайті Держпраці: https://cutt.ly/YZYhtKN та на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

     

  • З початку війни на підприємствах України постраждали понад 680 працівників

    З початку війни на підприємствах України постраждали понад 680 працівників

    З початку війни (станом на початок листопада) на підприємствах України внаслідок бойових дій постраждали 683 працівників. Про це повідомляють у Фонді соціального страхування України.


    З них під час виконання трудових обов’язків через збройну агресію росії загинуло 208 українців.

    Найбільша кількість потерпілих серед працівників підприємств  зареєстровано у Києві, Дніпропетровській, Миколаївській,  Донецькій, Харківській, Запорізькій, Вінницькій, Чернігівській областях.  

    Щодо кожного випадку поранень або смерті працівників внаслідок російського вторгнення організовано роботу комісій зі спеціального розслідування.

    Постраждалі працівники забезпечуються страховими виплатами і медико-соціальними послугами.

    Потерпілі зі стійкою втратою працездатності упродовж усього життя або до повного відновлення здоров’я крім одноразових допомог також забезпечуються Фондом щомісячними страховими виплатами, які у повному обсязі компенсують їм втрачений заробіток відповідно до ступеня втрати працездатності. Також одноразові грошові допомоги і щомісячні страхові виплати призначаються для членів сімей загиблих працівників, повідомляється на інформаційних ресурсах ФССУ.

    Рекомендації, як працювати безпечно -  на інформаційному порталі: https://pratsia.in.ua


     

  • Роботодавцям Глибоччини наголошено на актуальних змінах у трудовому законодавстві та неприпустимості неоформлених трудових відносин

    Роботодавцям Глибоччини наголошено на  актуальних змінах у трудовому законодавстві та неприпустимості неоформлених трудових відносин

    Фахівці Управління Держпраці у Чернівецькій області продовжують здійснювати у рамках кампанії «Виходь на світло!»  у регіоні превентивну інформаційно-роз’яснювальну  роботу.

    Днями інспектор праці Управління Іван Дамаскін провів серед роботодавців Глибоччини низку заходів, націлених на поінформованість щодо актуальних змін у трудовому законодавстві на час воєнного стану та на неприпустимість використання неофіційної зайнятості.

    Фахівець територіального органу Держпраці акцентував на  тому що легалізація  трудових відносин  це - збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, забезпечення соціальних гарантій для найманого персоналу - вчасної виплати заробітної плати, соціальних виплат, забезпечення права на отримання відпусток, лікарняних, тощо.

    Водночас  посадовець Управління  проконсультував роботодавців з актуальних питань,  пов'язаних зі змінами у трудовому законодавстві на час воєнного стану; детально розтлумачив окремі норми Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану". 

     


     

  • Керівники підприємств зобов’язані забезпечити працівникам своєчасне отримання заробітної плати

    Керівники підприємств зобов’язані забезпечити працівникам  своєчасне отримання заробітної плати 

     

    На цьому наголосив заступник начальника відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці Юрій Пуріч на засіданні комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат Чернівецької районної військової  адміністрації.

    До участі у засіданні було запрошено керівників підприємств району, де зафіксовано заборгованість по заробітній платі.

    У ході засідання зазначено про щомісячний моніторинг із виплатами на підприємствах, в установах, організаціях територіальних громад Чернівецького району та заслухано представників підприємств, де, власне, така заборгованість існує.  Водночас обговорено причини її виникнення, а також шляхи та терміни  погашення.

    Представник Держпраці наголосив на тому,  що роботодавці повинні вживати усіх можливих заходів для забезпечення права працівників на своєчасне отримання зарплати. Акцентовано на тому, що роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання щодо строків оплати праці лише у тому разі, якщо буде доведено, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили.

    Звільнення роботодавця від відповідальності за несвоєчасну оплату праці не звільняє його від обов’язку виплати заробітної плати, підкреслив у ході роботи комісії  фахівець територіального органу Держпраці.

    Юрій Пуріч також роз’яснив присутнім окремі зміни у трудовому законодавстві під час воєнного стану , зокрема, у частині оплати праці.  


     

  • Актуально! Інформація для користувачів газу у побуті

    Актуально! Інформація для користувачів газу у побуті

    Управління Держпраці  у Чернівецькій області звертається до споживачів побутового газу та роз’яснює:

    для того, аби використання цього блага було безпечним, абоненти мають дотримуватися наступних вимог.

    У жодному разі не проводити самочинну  газифікацію житлового помешкання, перестановку, заміну і ремонт газового обладнання.

    Не проводити перепланування приміщень, де встановлено газові прилади  без узгодження з підприємствами газового постачання.

    Не вносити зміни у конструкцію газових приладів, не змінювати димові і вентиляційні системи, не заклеювати та не замуровувати вентиляційні канали.

    Не відмикати автоматику безпеки і регулювання на газових приладах.

    Не користуватися газом при несправності газових приладів, автоматики, арматури та газових балонів.

    Не користуватися газом при порушенні щільності кладки газифікованих печей і димоходів.

    Не користуватися газом при засміченні димоходів і вентиляційних каналів, відсутності  їх щільності, обмерзанні і закупорці оголовків димоходів.

    Не проводити прочистку, перевірку димових та вентиляційних каналів, заміну балонів, газобалонних установок без проходження навчання і одержання дозволу від підприємства газового господарства.

    Не користуватися газовими приладами при перекритих квартирках, жалюзійних решітках, решітках вентиляторів, щілинах під дверима ванних кімнат і кухонь, відсутності тяги у димоходах та вентиляційних каналах.

    Не залишати увімкненими без нагляду газові прилади, окрім розрахованих  на безперервну роботу і обладнаних для цього відповідною автоматикою.

    Не допускати до користування газовими приладами дітей дошкільного віку, а також осіб, котрі не контролюють свої дії та не пройшли відповідний інструктаж на спеціалізованих підприємствах газового господарства.

    Не прив’язувати до газопроводів мотузки та не навантажувати газопроводи.

    Не використовувати газ і газові прилади не за призначенням.

    Не застосовувати відкритий вогонь для виявлення витоків газу.

    Не зберігати у приміщеннях і підвалах житлових будинків  порожні і наповнені зрідженим газом балони.

    Не розміщувати у газифікованому приміщенні більше одного балону місткістю 50 (55) літрів, або двох балонів місткістю 27 літрів кожний. Балони не повинні знаходитися у тому ж приміщенні, що й газові прилади.

    Не встановлювати балони з газом у газифікованому приміщенні на віддалі менше одного метра від радіатора опалення або печі. Не розміщувати  балони навпроти печей на віддалі менше двох метрів.

    Не вмикати та не вимикати електроосвітлення, не користуватися відкритим вогнем, електронагрівальними приладами і опалювальними печами під час заміни, встановлення балона у приміщенні.

    Не замінювати балони у присутності осіб, котрі не пов’язані з виконанням роботи.

    Управління Держпраці  у Чернівецькій області звертається до користувачів побутового газу та нагадує!

    При виявленні запаху газу у приміщенні необхідно:

    закрити крани перед газовими приладами і на приладах, вентиль на балонах зі  зрідженим газом, чи на трубопроводах, через які до помешкання постачається газ;

    відчинити двері та вікна, створивши протяг для провітрювання приміщення;

    не допускати у приміщенні відкритого вогню, куріння, не вимикати та не вмикати електроприлади та освітлення;

    негайно повідомити про витік газу аварійну службу за номером 104. 


     

      

Інформкампанія

Конкурс дитячого малюнку